Ce trebuie să știi când alegi restaurantul pentru nuntă

Acasă » Blog » Ce trebuie să știi când alegi restaurantul pentru nuntă

Restaurantul pentru nuntă este primul semn că planurile încep să se concretizeze. Din fericire, este și cel mai plăcut, pentru că cine n-ar vrea să vadă locații clasice sau inedite, cu aspect elegant sau modern? Este o plăcere să te plimbi printre mese vintage, decoruri naturale și scene care așteaptă să fie luminate. 

Să decizi asupra unei locații este simplu, dacă mergi la vizionare cu o listă de întrebări bine stabilită. Iată ce trebuie să știi când alegi restaurantul pentru nuntă, ca să te bucuri de evenimentul visurilor tale.

#1 Disponibilitate

Dacă ai programat vizionarea restaurantului pentru nuntă cu un an înaintea petrecerii propriu-zise, ai șanse mari ca localul să fie disponibil când ai nevoie de el. Zilele de sâmbătă sunt foarte solicitate, așa că orice amânare poate să te lase fără opțiuni.

Dacă ai un grup de prieteni artiști sau cu job-uri diferite față de programul clasic de muncă (luni – vineri), atunci poți lua în calcul ziua de duminică. În celelalte situații, va trebui să te hotărăști rapid. În plus, aici intervine și specificul nunții tale. Există o formulă magică, care spune că numărul invitaților tăi și capacitatea sălii trebuie să fie în armonie. 

După disponibilitatea localului, trebuie să o verifici și pe a ta. Prima părere contează, așa că salonul are nevoie să fie pe gustul tău încă de la început. Evită saloanele cu construcții în L sau T, coloane sau pereți care aglomerează interiorul. Alege să te bucuri de beneficiul unor aparate de aer condiționat bine amplasate.

#2 Dotări și oferte

Pe parcursul vizionării, vei discuta cu un event manager/șef de sală care îți stă la dispoziție cu răspunsuri. Bineînțeles, dacă ești la prima căsătorie, nu vei avea nici cea mai mică idee despre ce să întrebi. De aceea am ales pentru tine câteva aspecte esențiale ale discuției despre salon:

  • Ce vei primi din punct de vedere muzical – ce cabluri sau accesorii trebuie să aduci, care este acustica localului, dacă ți se oferă un DJ și cine este el. 
  • Ce vor primi invitații – aici ne referim la tot ce este disponibil la masă. Unele localuri îți oferă gratuit șervețele decorative, în timp ce altele te trimit către un furnizor cu care colaborează pentru veselă.
  • Câți ospătari se vor ocupa de mese și care este raportul invitat – ospătar. 
  • Câte locuri de parcare sunt disponibile și dacă există neînțelegeri cu cei din jur legate de volumul muzicii după ora 23.

#3 Meniuri și costuri

De obicei, restaurantele oferă trei tipuri principale de meniu, adaptate la posibilitățile tale financiare. Acestea pot fi personalizate în funcție de tipul invitaților. Dacă știi că la nuntă vor participa invitați care au restricții la anumite feluri de mâncare, event managerul trebuie să îți ofere opțiuni alternative de meniu personalizat.

Verifică dacă meniurile includ băuturile preferate ale prietenilor tăi și în ce cantități sunt acestea disponibile. Se spune că cele mai populare băuturi servite la nunți sunt vinul și whiskey-ul. Însă au fost nenumărate evenimente unde berea, cocktailurile sau ginul au fost la mare căutare. 

Află ce include fiecare meniu cu exactitate, care sunt beneficiile și costurile suplimentare dacă îți dorești anumite elemente la nuntă. Unele localuri merg atât de departe încât oferă gratuit posibilitatea de a instala o fântână de ciocolată, candy bar-uri și specialități dulci. Altele percep o „taxă de închiriere” pe zi sau oră pentru faptul că utilizezi salonul.

#4 Decorul și atmosfera

Evenimentul vieții tale va avea, bineînțeles, un concept sau o tematică. Vei vedea elemente de genul acesta la intrare, pe mese, pe scenă, oriunde vei privi în jurul tău. Dar până să instalezi tu accesoriile alese, aspectul restaurantului are un cuvânt de spus în felul în care se conturează atmosfera.

Dacă ai parte de ferestre mari, cu o priveliște uimitoare, poți alege să decorezi acele zone și să te bucuri de ele. Scările pot fi introduse în basmul tău, la fel ca scena sau colțurile salonului. Atât timp cât accesoriile completează atmosfera pe baza a tot ce îți oferă restaurantul, totul va decurge conform planului.

#5 Detalii din contract

Contractul pe care îl vei semna cu reprezentanții localului va determina în totalitate felul în care decurge colaborarea ta cu aceștia. Contractul are anumite detalii stipulate de care ar trebui să ții cont. Iată câteva dintre ele.

  • Câte meniuri gratuite vei primi dacă ai invitați în plus – de obicei, 10.
  • Câte meniuri nu vei plăti dacă nu vin toți invitații – de obicei, 10.
  • Care este programul după care se vor servi preparatele.
  • La ce oră se deschide petrecerea – această informație va fi cuprinsă în invitații.
  • Care este ora standard până la care poate dura evenimentul – unele restaurante percep o taxă pentru petrecerile prelungite. 
  • Este nevoie să plătești pentru curățenia localului?
  • Vei avea exclusivitate asupra localului?

Un prim pas către petrecere

De îndată ce ai achitat avansul și ai semnat contractul, poți sta liniștit. Ai găsit restaurantul pentru nuntă perfect. 

Urmează câteva luni în care va trebui să mai pui la punct câteva detalii, apoi te poți bucura de petrecere. Sună simplu după ce ai găsit locația ideală, nu?

Înapoi la BLOG
0732 421 880
info@sevaevents.ro